|
Аслӣ » Бойгонии ахбор
Савол: Мо дар масоили ақоидӣ хоҳ фаҳми салафро ҳуҷҷат бидонем ва хоҳ ҳуҷҷат надонем, дар ҳар ду сурат, мушкили парокандагӣ ҳаст. Зеро агар фаҳми салафро ҳуҷҷат надониста ва фаҳми ҳар соҳибназар дар ҳар асреро мўътабар бидонем, боз ҳам мебинем, ки миёни фаҳми ин соҳибназарон низ дар масоили ақоидӣ ихтилоф ҳаст. Пас мушкил ҳанўз дар ҷои худ боқӣ аст. Роҳи ҳал чист?
...
идома »
|
Савол: Баъзеҳо иддао мекунанд, ки бояд мо мусулмонҳо дар фаҳми маорифи динӣ (ё худ фаҳми маорифи Қуръон ва суннат) пойбанди фаҳми салаф бошем. Ба дигар сухан, дар масоили исломӣ бояд бубинем назари салаф чӣ аст то аз он пайравӣ намоем ва ғайри он аз фаҳмҳо ҳеҷ эътиборе надорад. Оё чунин дидгоҳе дуруст аст?
Ҷавоб:
...
идома »
|
Савол: Вазифаи мусулмон дар фурўи (шохаҳои) дин чист? Оё дар фурўи (шохаҳои) дин аз қабили ин ки аҳкоми намоз кадомҳоянд ва ба чӣ далел такя доранд ва аҳкоми рўза кадомҳо мебошанд ва далелашон чист низ таҳқиқ ба амал оварад, ё метавонад дар ин замина аз фақеҳ (мутахассис) тақлид ва пайравӣ намояд?
...
идома »
|
Савол: Агар пайравӣ ва тақлид дар ақоид ва усули дин ҷоиз набуда ва вазифаи ҳар мусулмоне бо таҳқиқ пазируфтани он бошад, пас чаро дар ақоид баъзеҳоро ашъаримазҳаб, баъзеҳоро аҳли ҳадис, баъзеҳоро мотуридимазҳаб, баъзеҳоро мўътазилимазҳаб ва баъзеҳоро шиа муаррифӣ мекунанд? Масалан Имом Таҳовӣ (Раҳматуллоҳи алайҳи) дар оғози китоби худ (Ақидаи Таҳовия) дар бораи ақидае, ки арза мекунад гуфта аст: “Ин аст ёдоварии баёни ақидаи аҳли суннат ва ҷамоат бар асоси мазҳаби фақеҳони миллат: Абўҳанифа Нўъмон ибни Собити Куфӣ, Абўюсуф Яъқуб ибни Иброҳими Ансорӣ ва Абўабдуллоҳ Муҳаммад ибни Ҳасани Шайбонӣ (Худо аз ҳамаашон розӣ гардад!) ва усули дине, ки ба он мўътақид буда ва ба он парвар
...
идома »
|
Нахустин амали банда, ки рӯзи қиёмат ба он назар дӯхта мешавад, ин намоз аст. Агар намози ӯ комил дида шавад, бақияи амалҳояш ҳам қабул мегардад, аммо агар ноқис дида шавад, дигар амалҳояш бар вай баргардонда хоҳад шуд.
|
Роҳи ақл (ё худ роҳи истидлол ва фалсафа)
Ин роҳ ҳарчан
...
идома »
|
Ҳикояти зоҳид ва дузд
Азизе буд дар диёри дурдасти Табрез, ки пайваста шабзиндадор ва машғули ибодат буд. Шабе аз шабҳо дид, ки дузде бар гўшаи боме камандашро андохт. Зоҳиди шабзиндадор зуд мардумро бедор кард ва аз ҳар тараф мардум бо гирифтани чўб ба дасташон, ошўб барпо карданд.
|
Муҳаммадсаид Тантовӣ - Раиси Алазҳар
Савол: Оё ҷоиз аст, ки мазоҳиберо, ки ҷузъи аҳли суннат нестанд, ҷузъе аз Исломи
...
идома »
|
“Тасаввуф” калимаи арабӣ ва масдар аст ба маънои “сӯфӣ шудан” ва ё “сӯфӣ будан”.Аммо дар ин ки вожаи “сӯфӣ” аз кадом чиз иштиқоқ шудааст, дидгоҳҳои гуногуне вуҷуд дорад, ки ба порае аз онҳо ишора мекунем:
...
идома »
|
Яке аз мушаххассоти ислом аз назари идеологӣ, иҷтиҳодпазирии он аст. Куллиёти исломӣ ба гунае танзим шудааст, ки иҷтиҳодпазир аст. Иҷтиҳод, яъне кашф ва татбиқи усули куллӣ ва собит бар мавориди ҷузъӣ ва тағйирёбанда. Дар баҳсҳои қаблӣ гузашт, ки аз асоситарин розу рамзи ҷовидонагӣ ва ҳамаҷониба будани дастурот ва “боядҳо” ва “набоядҳо”-и исломӣ, яке, ба сурати куллӣ баён шудани онҳост, ки қобилия
...
идома »
|
« 1 2 ... 31 32 33 34 35 ... 40 41 » |
|
Тақвими мавзӯъҳо |
« Май 2024 » | Душ | Сеш | Чор | Пан | Ҷум | Шан | Якш | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
Назарсанҷӣ |
Ҳамагӣ: 1 Меҳмонон: 1 Корбарон: 0 |
|