|
Аслӣ » Симои идеологии Ислом
Сайидюнуси Истаравшанӣ
Ҷомеае, ки дар он ақлу мантиқ ҳукмфармост, пеш аз бурузи беморӣ, камар ба пешгирӣ аз он мебандад. Ҳол, ки нишонаҳои бемории маргталабӣ дар ҷомеаи мо намоён мешавад, бар уқалои ҷомеа аст, ки қабл аз гиребонгир
...
идома »
|
Мулоҳазоте чанд дар мавриди
изҳори назарҳои Имом Яҳё Ҳиндӣ дар ҷамъи хабарнигорони тоҷик
Сайидюнуси Истаравшанӣ
Бар асоси
гузориши TojNews,
ахиран, шахсе ба номи Яҳё Ҳиндӣ, ки ба унвони сухангӯи Шӯрои фиқҳи
исломӣ дар ИМА ва имом-хатиби масҷиди «Ҷорҷтом»-и
шаҳри Вашингтон муаррифӣ шудааст, пас аз диду боздидҳои хеш аз
Тоҷикистон, дар ҷамъи хабарнигорони тоҷик (тибқи гузориши TojNews<
...
идома »
|
Сайидюнуси Истаравшанӣ
Роқими сутур
дар ин навиштор бар он аст то ба посухи ин ду пурсиш бипардозад: яке ин
ки: "Замонавӣ будан ва ё замонавӣ
шудан ба чӣ маъност?” Ва дигар он ки:
"Оё ҳар он чи ба унвони "замонавӣ”
матраҳ мешавад, қобили қабул аст ё нест?”
Пеш аз посух ба ин ду пурсиш лозим аст
ёдоварӣ гардад, ки вожаи "замонавӣ” ғолибан дар ду арса матраҳ мешавад:
яке дар маҷоли пешрафтҳои текноложӣ ва дигар дар заминаи фарҳанг ва
зиндагии иҷтимоӣ. Замонавӣ будан ва ё шудан дар маҷоли нахуст, ба ин
маъност, ки
...
идома »
|
Сайидюнуси Истаравшанӣ
Қаблан, дар
яке аз навиштаҳо ёдовар шуда будам, ки як силсила арзишҳои инсоние
ҳастанд чун ҳақиқат, адолат, баробарӣ, некӯкорӣ.., ки одамӣ бо сиришти
худодияш маҷзуби онҳост ва ҳар мактабу идеологияе, ки муддаии
саодатбахшӣ ба инсонҳост, бар ин арзишҳо таъкид мекунад, аз ҷумла адёни
осмонӣ ва хусусан дини мубини ислом. Аммо як фарқ ҳаст байни адёни илоҳӣ
(ба вижа ислом) ва соири макотиб дар мавриди ин арзишҳо.
Ва он ин ки дар ислом, чунин нест, ки
бар ин арзишҳо фақат супоришҳои холӣ шуда ва танҳо дар лобалои китобҳо
онҳоро пайдо бикунем, ҳамон гуна ки дар соири макотиб чунин аст, балки
башарият, шоҳиди таҳаққуқи ин арзишҳо аз сӯйи мусалмонон дар олами воқеъ
ва матни ҳаёт гардидааст. Ислом, аг
...
идома »
|
Мустафо Маликиён
Ишора:
Мустафо
Маликиён, матафаккир, нависанда ва яке аз рӯшанфикрони
барҷастаи Эрон аст. Вай, ҳам дар
маорифи динӣ соҳибназар аст ва ҳам
дар масоили фалсафӣ. Равиши ӯ
дар тарҳи масоили фалсафӣ, таҳлилӣ
ва дар муҳтаво вуҷудгароёна мебошад. Аз
гуфтаҳои ӯст, ки "Ман, на дилнигарони
суннатам, на дилнигарони таҷаддуд, на дилнигарони
тамаддун, на дилнигарони фарҳанг ва на дилнигарони
...
идома »
|
Муқаррарот ва “боядҳо” ва “набоядҳо”-и исломӣ, моҳияти иҷтимоӣ дорад. Монанди баъзе аз динҳо чунин нест, ки нисбат ба иҷтимоъ ва умури иҷтимоӣ комилан бетафовут бошад.Ислом ба ҳамон андоза, ки ба саодати фардӣ андешида, ба саодати иҷтимоӣ низ андешидааст. Аслан саодати фардро, дар саодати ҷомеа мебинад.
|
Ислом як дини зиндагигарост, на зиндагигурез. Бинобарин бо “раҳбоният” ба шиддат мубориза кардааст. паёмбари акрам(с) мефармоянд:
...
идома »
|
|
|
|
Тақвими мавзӯъҳо |
« Апрел 2024 » | Душ | Сеш | Чор | Пан | Ҷум | Шан | Якш | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
Назарсанҷӣ |
Ҳамагӣ: 1 Меҳмонон: 1 Корбарон: 0 |
|